Uber
64,19 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
This book employs a variety of economic and philosophical methodologies in order to discover the philosophical implications of creative destruction, competition regulation, and the role that businesses or market agents play. Instead of discussing these relations in a purely abstract manner, Schneider uses Uber to illuminate important matters in economic and philosophical thought.
Schneider tells the following story: While creative destruction and disruptive innovation change the entrepreneurial landscape, regulation--especially the regulation of sectorial markets and competition regulation- delay this change or even bring it to a halt. Uber, as an agent in the market, is not just an object moved by these two opposing forces. Rather, it plays an active role, first as an agent of creative destruction and then in championing regulations on its own terms.
Autor: | Henrique Schneider |
---|---|
EAN: | 9783319495149 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 09.02.2017 |
Untertitel: | Innovation in Society |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Christensen Schumpeter cab free market gett lyft milton freedman neoliberal taxi tech economy via |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414
Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr