The Tata Nano. The Analysis of India's innovative automotive industrie
15,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783668379459
Seminar paper from the year 2012 in the subject Economics - Innovation economics, grade: Ausgezeichnet, 1.0, Fachhochschule des bfi Wien GmbH (Technisches Vertriebsmanagement), course: Innovationsmanagement, language: English, abstract: The purpose of this work is a critical analysis of an innovation in the automotive industry, the Tata Nano, the world's cheapest car unveiled by Tata Motors in 2008. It describes the disruptive product innovation and the company marketing strategy with regard to the fact that the Tata Nano was launched in a low-income country. The focus is on the product design, pricing, promotion, and distribution. The work also includes a failure analysis and examines the reasons why the predicted sales of 20.000 cars per month were not achieved. It also investigates which measures were taken to eliminate those failures.
Autor: | Eva Vere?ová |
---|---|
EAN: | 9783668379459 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 12.01.2017 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Analysis Developing concept Disruptive Disruptive innovation Disruptive technology Distribution Economic pyram Failure analysis Innovation management Innovationsmanagement Marketing concept Nano Price Product Promotion Tata Tata Nano |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414
Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr