The Social Organisation of Marketing

117,69 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783319515717

The book examines the social processes which have shaped the development and organisation of various marketing practices and activities, and the markets associated with them. Drawing on the figurational-sociological approach associated with Norbert Elias the contributors explain how various markets and related marketing practices and activities are organised, enabled and constrained by the actions of people at different levels of social integration. Collectively, The Social Organisation of Marketing provides insights into topics such as the consumption and of wine in China, the advertising of Guinness, the management of on-line communities in Germany, the corporate social responsibility strategies of multinational energy corporations in Africa, the concept of talent management in contemporary organisations, the child consumer in Ireland, and the constraining and enabling influences of the American corporate organisational structure. 




John Connolly is a Senior Lecturer in the Marketing Group at Dublin City University Business School, Ireland. His research has examined advertising, aspects of sport, and organisational change from a figurational perspective. 

Paddy Dolan is a Senior Lecturer in the School of Languages, Law and Social Sciences at Dublin Institute of Technology, Ireland. His research interests include figurational sociology, childhood, sport, emotions and identities.

Autor: John Connolly, Paddy Dolan
EAN: 9783319515717
eBook Format: PDF
Sprache: Englisch
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 25.07.2017
Untertitel: A Figurational Approach to People, Organisations, and Markets
Kategorie:
Schlagworte: CSR advertising branding corporations interdependence power process talent management

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414

Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr