Social Media Storytelling for content marketing in companies. Successful storytelling on Facebook and Instagram
36,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783346586575
Document from the year 2020 in the subject Communications - Public Relations, Advertising, Marketing, Social Media, , language: English, abstract: Social media have created new framework conditions for the brand communication of companies. The majority of users have a shorter attention span, and mobile content is becoming increasingly important. In order to generate lasting attention, companies therefore use digital storytelling. But what should a successful story look like? What special features do platforms like Facebook or Instagram bring with them? Michael Kling explains how storytelling works in social media and what companies should bear in mind. Visual content is particularly important in design. Kling shows when videos and images are meaningful and how they can be supplemented with text overlays. His book offers support for content marketing in social media. In this way, companies achieve better perception and dissemination of their message than with conventional advertising messages. From the content: - neuromarketing; - Online marketing; - brand communication; - visual storytelling; - Digital storytelling
Seit 2010 auf einer Reise quer durch die Medienwelt. Ausbildung in der Printbranche als Medienkaufmann Digital & Print, Bachelor im Studiengang Medienwirtschaft mit Betonung auf Management - und Master in der Fachrichtung Medienmanagement mit Schwerpunkt Integrierte TV-Formatentwicklung und -vermarktung - sowie Digitale Medien & Marketing. Digital Storytelling, Formatentwicklung, Vermarktung, Social Media. Fernsehen. Ich liebe und lebe es bunt & digital. Komm gerne auf einen Besuch vorbei: https://www.linkedin.com/in/michael-kling0711/ https://www.xing.com/profile/Michael_Kling34/cv
Seit 2010 auf einer Reise quer durch die Medienwelt. Ausbildung in der Printbranche als Medienkaufmann Digital & Print, Bachelor im Studiengang Medienwirtschaft mit Betonung auf Management - und Master in der Fachrichtung Medienmanagement mit Schwerpunkt Integrierte TV-Formatentwicklung und -vermarktung - sowie Digitale Medien & Marketing. Digital Storytelling, Formatentwicklung, Vermarktung, Social Media. Fernsehen. Ich liebe und lebe es bunt & digital. Komm gerne auf einen Besuch vorbei: https://www.linkedin.com/in/michael-kling0711/ https://www.xing.com/profile/Michael_Kling34/cv
Autor: | Michael Kling |
---|---|
EAN: | 9783346586575 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 07.02.2022 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | facebook instagram media social storytelling successful |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414
Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr