Media and Food Industries

74,89 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783319641010

This volume is the first to combine textual analysis of food media texts with interviews with media production staff, reality TV contestants, celebrity chefs, and food producers and retailers across the artisan-conventional spectrum. Intensified media interest in food has seen food politics become a dominant feature of popular media-from television and social media to cookbooks and advertising. This is often thought to be driven by consumers and by new ethics of consumption, but Media and Food Industries reveals how contemporary food politics is also being shaped by political and economic imperatives within the media and food industries.  It explores the behind-the-scenes production dynamics of contemporary food media to assess the roles of-and relationships between-media and food industries in shaping new concerns and meanings with respect to food.



Michelle Phillipov is Senior Lecturer in Journalism, Media and Communication at the University of Tasmania, Australia.

Autor: Michelle Phillipov
EAN: 9783319641010
eBook Format: PDF
Sprache: Englisch
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 20.09.2017
Untertitel: The New Politics of Food
Kategorie:
Schlagworte: ethics of food production food media studies food politics food production and consumption provenance of food

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414

Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr