Marketing strategy for the adidas adizero f50 micoach 2012

15,99 €*

Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.

ISBN/EAN: 9783668154087
Seminar paper from the year 2013 in the subject Business economics - Offline Marketing and Online Marketing, grade: 1,3, University of Applied Sciences Essen, course: Marketing, language: English, abstract: Based on the findings of the first marketing assignment, this paper analyses the marketing strategy used by adidas to bring the adidas f50 micoach 2012 into the market. The marketing strategy is analysed according to the concept of the marketing mix and its '4 Ps': Product, Price, Place and Promotion. Head of the marketing campaign for the f50 was the currently most famous and best football player in the world Lionel Messi. He was the first player wearing the boot during a match three weeks before the official sale started. In addition, adidas used different testimonials to promote the boot via different online and offline mediums e.g. facebook to reach a wide range of customers. Adidas uses a multichannel marketing strategy to distribute the adidas f50. Therefore, they use direct and indirect sales and distribution via different channels like the adidas online store, Flagship stores in big cities, traditional sellers or the factory store. In comparison to the direct competitors Nike and Puma, adidas is the coast leader regarding the price-quality diagram and the f50 is the only football boot on the market with an integrated transponder.
Autor: Henning Wenzel
EAN: 9783668154087
eBook Format: PDF
Sprache: Englisch
Produktart: eBook
Veröffentlichungsdatum: 18.02.2016
Kategorie:
Schlagworte: marketing

0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.


shop display image

Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?

Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.

Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414

Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr