Impact of context-aware recommender systems on habitual listening patterns
15,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783668575387
Seminar paper from the year 2017 in the subject Musicology - Miscellaneous, grade: 1,0, , language: English, abstract: With the ubiquitous availability and rapid travelling of information, networked media environments confront consumers with an abundance of information, which they can not handle by themselves. As consequence of that, digital media platforms (such as Spotify) make use of recommender systems, that suggest items based on anticipated user preferences. Thereby, algorithms assist users to navigate huge databases of items. Recommender systems turn out to be one of the most powerful tools to cope with information overload. On the other hand, digital music platforms afford user with new opportunities to add, share, comment or rank items and, thus, facilitate the formation of participatory music communities. However, very little is known about the socio-cultural consequences of computer mediated decision-making processes.
EAN: | 9783668575387 |
---|---|
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 21.11.2017 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Adorno agency algorithm art artificial intelligence cosumer culture identity impact listening listening patterns music positivism profiling quantification quantified self radio recommender system spotify tracking work |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414
Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr