Das unternehmerische Selbst der Kirche
169,95 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
The marketability of the popular church, its growth, criticism and theological legitimacy have been the subject of an ecclesiastical discourse since the early 1990s. This study not only deals with the subject matter itself, but also looks at how it is addressed in the discourse. Michel Foucault’s concept of subject and power and its current reformulation in governmentality studies form the basis and framework of the analysis. In this way scholarly self-enlightenment provides a well-focussed mirror for the current ecclesiastic discourse.
Birgit Klostermeier, Berlin.
Autor: | Birgit Klostermeier |
---|---|
EAN: | 9783110259537 |
eBook Format: | |
Sprache: | Deutsch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 29.09.2011 |
Untertitel: | Eine Diskursanalyse |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Foucault Foucault; Governmentality; Practical Theology; Self-conduct; Popular Church Gouvernementalität Praktische Theologie Selbstführung Volkskirche |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414
Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr