Creating and Sustaining Competitive Advantage
128,39 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
This book develops a unified framework to explain the phenomena of competitive advantage and firm value creation in dynamic environments. Through a new strategic value creation theory, it explores how a firm can measure and sustain its competitive advantage through management incentives, capital market forces, organizational culture and structure, and social complexity. It also considers how management can utilize their resources and capabilities, shadow options, product market forces, customer needs, and organizational learning as a means to differentiate them from the competition. With an innovative approach to theory and research, it will be positioned to inform both scholars and practitioners in management, business strategy, and entrepreneurship on the process of competitive and sustainable value creation.
Autor: | Chandra S. Mishra |
---|---|
EAN: | 9783319545400 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 13.06.2017 |
Untertitel: | Management Logics, Business Models, and Entrepreneurial Rent |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Business Model Competitive Advantage Competitive Strategy Core Re Management Logics Michael Porter Situation Awareness competition entrepreneurship organizational culture strategic management strategy sustainability value creation theory |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414
Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr