Competitive Business Environments in the global food market
16,99 €*
Nach dem Kauf zum Download bereit Ein Downloadlink ist wenige Minuten nach dem Kauf im eigenen Benutzerprofil verfügbar.
ISBN/EAN:
9783656834847
Seminar paper from the year 2008 in the subject Business economics - General, grade: 1,0, Ashcroft International Business School Cambridge, course: Business Environment, language: English, abstract: This work focusses on the analysis of competitive factors in global market environments. In the first part, the global food market serves as an example for explaining how supply and demand factors influence prices. Furthermore, effects of rising prices are discussed as well as governmental possibilities to limit the impact. The second part consists of a detailed explanation of oligopolies, including characteristics and possibilities to control this type of market structure. Additionally, pricing strategies are discussed in conjunction with the elasticity of demand. The work concludes with an explanation of why companies decide to become multinational using the example of the Tommy Hilfiger Corporation.
Autor: | Anonymous |
---|---|
EAN: | 9783656834847 |
eBook Format: | |
Sprache: | Englisch |
Produktart: | eBook |
Veröffentlichungsdatum: | 10.11.2014 |
Kategorie: | |
Schlagworte: | Business Competition Environments Global Food Market Supply and Demand |
Anmelden
Möchten Sie lieber vor Ort einkaufen?
Haben Sie weiterführende Fragen zu diesem Buch oder anderen Produkten? Oder möchten Sie einfach doch lieber in der Buchhandlung stöbern? Wir sind gern persönlich für Sie da und beraten Sie auch telefonisch.
Buchhandlung Marabu
Telegrafenstr. 44
42929 Wermelskirchen
Telefon: 02196/1414
Mo – Fr09:00 – 18:00 UhrSa09:00 – 13:30 Uhr